Com a consumidor, si consideres que s'han vulnerat els teus drets, inicialment, convé que planteges la queixa o la reclamació davant l'empresa o professional suposadament responsable.
Si no s'ha sigut positiu el resultat, es pot tramitar la reclamació o denúncia davant l'OMIC, o a través d'associacions de consumidors.
Per a això, hauràs de sol·licitar el FULL DE RECLAMACIONS. Els establiments estan obligats a tindre-les i donar-te-les quan la sol·licites. Si no les tingueren, comunica-ho a l'OMIC.
El full de reclamacions està compost per tres fulles, una blanca per a l'administració, la còpia rosa per a l'empresa o establiment i la còpia verda per a tu. No oblides especificar el que ha ocorregut i el que pretens amb la reclamació, així com firmar el document.
En la pàgina web de l'Ajuntament de Mislata tens disponible l'imprés de full de reclamacions.
Has de presentar-la #prompte en l'OMIC i, sobretot, abans del transcurs d'un any, juntament amb tota la documentació que disposes de la compra o prestació del servici.
Si no has sol·licitat el full de reclamacions podràs presentar un escrit en el qual figuren les dades de la part reclamant i la reclamada i la descripció dels fets i la pretensió o petició, és a dir la solució que pretén obtindre.
La presentació de la reclamació en l'OMIC podrà ser EN LÍNIA a través del tràmit corresponent en la seu electrònica municipal https://mislata.sedipualba.es, mitjançant l'ús de certificat digital o de manera PRESENCIAL en l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor o en l'Oficina de registre de l'Ajuntament
HORARI:
Horari ordinari: 9 a 14 hores, dies hàbils de dilluns a divendres.
Horari d'estiu: des de l'1 de juny fins al 30 de setembre, els dos inclosos, l'horari serà de 9 a 13.30 hores, dies hàbils de dilluns a divendres.