Vés al contingut
© 2022 - Ajuntament de Mislata, logo
  • Castellano
  • Valencià
  • Inici
  • Mislata Impulsa
    • Què és Mislata Impulsa
    • Certificat Digital
    • Tràmits d'interés
    • Entitats Col·laboradores
    • Sistemes de qualitat
  • Ocupació
    • Pla Social d'Ocupació
    • Pla Social de Formació de joves postgraduats d'educació superior
    • Mislata et Beca
    • Orientació Laboral
    • Altres programes
  • Formació
    • Cursos
    • Programes mixtos d'ocupació i formació
    • Altres accions formatives
  • Comerç
    • Xarxa AFIC
    • Assessorament emprenedors
    • Associació de comerciants
    • Ajudes i Subvencions
    • Galeria comerços
    • Mapa comercial
    • Campanyes
  • OMIC
    • Què és l'O.M.I.C.
    • Com presentar una reclamació de consum
    • Faq. Preguntes més freqüents
    • Drets consumidor

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. OMIC
  3. Faq. Preguntas más frecuentes

FAQ

Enviat per admin el dt., 01/10/2024 - 08:44
Preguntes més freqüents
Resumen Notícia

1.- Revisió obligatòria de la teua instal·lació de bombona

Revisió cada CINC ANYS, excepte en aquelles instal·lacions amb un únic envàs de GLP de capacitat inferior a 15 Kg. connectat per canonada flexible o acoblat directament a un sol aparell de gas mòbil. 

En cas d'instal·lació en caravanes almenys serà de 4 anys.

2.- Inspecció de la instal·lació de gas natural

Cada CINC ANYS, i es realitzarà dins de l'any natural de venciment d'este període. Per a això, es requerirà una comunicació amb tres mesos d'antelació

L'usuari pot decidir amb qui vol realitzar esta inspecció, podent triar al seu DISTRIBUÏDOR o a una EMPRESA INSTAL·LADORA HABILITADA DE GAS amb categoria suficient per a realitzar la inspecció d'acord amb el tipus d'instal·lació.

3.- Què és la garantia dels béns i servicis?

La garantia és un dret dels consumidors, protegix durant un temps de la falta de conformitat o defectes existixen en el moment de la compravenda o de la prestació del servici. També cobrix la instal·lació.

4.- Quin termini i abast té la garantia?

Existixen dos tipus de garantia:

  • Garantia legal: 3 anys. Enfront de venedor o productor (fabricant). 
  • Recanvis 10 anys des de la descatalogació del producte 
  • Garantia comercial (addicional, no obligatòria). El termini i cobertura de la mateixa dependrà de la política comercial de l'establiment.
  • Opcions a les quals dona lloc la garantia: 
  • Substitució 
  • Reparació 
  • Rebaixa del preu 
  • Resolució del contracte

5.- Quina garantia tens els béns de segona mà?

La garantia ha de ser com a mínim d'1 any. En este cas no és possible la substitució del producte, només es contempla la reparació, rebaixa del preu o la resolució del contracte.

6.- Tenen garantia la compravenda de béns entre particulars?

Els vicis ocults en la compravenda de béns entre particulars tenen un termini de 6 mesos i està subjecte al Codi Civil atés que els vicis ocults són defectes en les coses que no poden detectar-se en el moment de la compravenda. En dret, el concepte s'empra per a designar aquells desperfectes que donen dret a reclamar la reparació del bé o la resolució del contracte.

Pie de página Bloque 1

  • Antonio Aparisi, 4-6
  • 46920 Mislata (Valencia)

Pie de página Bloque 2

  • adl@mislata.es
  • 963990250

Menú Pie Valenciano

  • Avís Legal
  • Protecció de dades
  • Mapa Web
  • Contactar