Vés al contingut
© 2022 - Ajuntament de Mislata, logo
  • Castellano
  • Valencià
  • Inici
  • Mislata Impulsa
    • Què és Mislata Impulsa
    • Certificat Digital
    • Tràmits d'interés
    • Entitats Col·laboradores
    • Sistemes de qualitat
  • Ocupació
    • Pla Social d'Ocupació
    • Pla Social de Formació de joves postgraduats d'educació superior
    • Mislata et Beca
    • Orientació Laboral
    • Altres programes
  • Formació
    • Cursos
    • Programes mixtos d'ocupació i formació
    • Altres accions formatives
  • Comerç
    • Xarxa AFIC
    • Assessorament emprenedors
    • Associació de comerciants
    • Ajudes i Subvencions
    • Galeria comerços
    • Mapa comercial
    • Campanyes
  • OMIC
    • Què és l'O.M.I.C.
    • Com presentar una reclamació de consum
    • Faq. Preguntes més freqüents
    • Drets consumidor

Fil d'ariadna

  1. Inici

Drets del consumidor

Enviat per admin el dt., 01/10/2024 - 08:43
Drets dels qui consumixen
Resumen Notícia
  • Dret a la protecció administrativa i tècnica dels consumidors. Disposant de servicis i oficines d'informació, així com de departaments que realitzen actuacions de control i inspecció de productes i servicis destinats als consumidors/as en qualsevol fase de comercialització.
  • Dret a la protecció en situacions d'inferioritat, subordinació o indefensió respecte al productor, comerciant o proveïdor.
  • Dret a reclamar en el cas que un consumidor/a considere que en la compra d'un producte o la contractació d'un servici s'han vulnerat els seus drets.
  • Dret a la reparació dels danys i perjuís patits que el consum de béns o la utilització de productes o servicis ens puguen causar.
  • Dret a una informació correcta, objectiva, certa, eficaç, comprensible i suficient de tots els productes, béns i servicis posats a la disposició dels qui consumixen.
  • Dret a la protecció dels interessos econòmics i socials suposa que quan adquirim ho fem en condicions equitatives en qualsevol de les fases en què pot dividir-se el procés de compra d'un producte o contractació d'un servici.
  • Dret a la salut i a la seguretat, és a dir, els consumidors tenen dret al fet que els productes i servicis posats a la seua disposició siguen segurs. Els riscos que es puguen derivar de la utilització raonable i previsible dels productes i servicis han de ser degudament especificats en instruccions o indicacions per al seu correcte ús o consum.
  • Dret a la representació, consulta i participació, la qual cosa suposa que els consumidors tenen dret al fet que els seus interessos i finalitats siguen adequadament defesos i representats a través de les associacions de consumidors.
  • Dret a l'educació i formació en matèria de consum a través de la realització de campanyes informatives, sobre aspectes del consum en general o sobre temes, sectors, productes o servicis concrets.

Pie de página Bloque 1

  • Antonio Aparisi, 4-6
  • 46920 Mislata (Valencia)

Pie de página Bloque 2

  • adl@mislata.es
  • 963990250

Menú Pie Valenciano

  • Avís Legal
  • Protecció de dades
  • Mapa Web
  • Contactar