Drets dels qui consumixen
Resumen Notícia
- Dret a la protecció administrativa i tècnica dels consumidors. Disposant de servicis i oficines d'informació, així com de departaments que realitzen actuacions de control i inspecció de productes i servicis destinats als consumidors/as en qualsevol fase de comercialització.
- Dret a la protecció en situacions d'inferioritat, subordinació o indefensió respecte al productor, comerciant o proveïdor.
- Dret a reclamar en el cas que un consumidor/a considere que en la compra d'un producte o la contractació d'un servici s'han vulnerat els seus drets.
- Dret a la reparació dels danys i perjuís patits que el consum de béns o la utilització de productes o servicis ens puguen causar.
- Dret a una informació correcta, objectiva, certa, eficaç, comprensible i suficient de tots els productes, béns i servicis posats a la disposició dels qui consumixen.
- Dret a la protecció dels interessos econòmics i socials suposa que quan adquirim ho fem en condicions equitatives en qualsevol de les fases en què pot dividir-se el procés de compra d'un producte o contractació d'un servici.
- Dret a la salut i a la seguretat, és a dir, els consumidors tenen dret al fet que els productes i servicis posats a la seua disposició siguen segurs. Els riscos que es puguen derivar de la utilització raonable i previsible dels productes i servicis han de ser degudament especificats en instruccions o indicacions per al seu correcte ús o consum.
- Dret a la representació, consulta i participació, la qual cosa suposa que els consumidors tenen dret al fet que els seus interessos i finalitats siguen adequadament defesos i representats a través de les associacions de consumidors.
- Dret a l'educació i formació en matèria de consum a través de la realització de campanyes informatives, sobre aspectes del consum en general o sobre temes, sectors, productes o servicis concrets.