1.- Revisió obligatòria de la teua instal·lació de bombona
Revisió cada CINC ANYS, excepte en aquelles instal·lacions amb un únic envàs de GLP de capacitat inferior a 15 Kg. connectat per canonada flexible o acoblat directament a un sol aparell de gas mòbil.
En cas d'instal·lació en caravanes almenys serà de 4 anys.
2.- Inspecció de la instal·lació de gas natural
Cada CINC ANYS, i es realitzarà dins de l'any natural de venciment d'este període. Per a això, es requerirà una comunicació amb tres mesos d'antelació
L'usuari pot decidir amb qui vol realitzar esta inspecció, podent triar al seu DISTRIBUÏDOR o a una EMPRESA INSTAL·LADORA HABILITADA DE GAS amb categoria suficient per a realitzar la inspecció d'acord amb el tipus d'instal·lació.
3.- Què és la garantia dels béns i servicis?
La garantia és un dret dels consumidors, protegix durant un temps de la falta de conformitat o defectes existixen en el moment de la compravenda o de la prestació del servici. També cobrix la instal·lació.
4.- Quin termini i abast té la garantia?
Existixen dos tipus de garantia:
• Garantia legal: 3 anys. Enfront de venedor o productor (fabricant).
Recanvis 10 anys des de la descatalogació del producte
• Garantia comercial (addicional, no obligatòria). El termini i cobertura de la mateixa dependrà de la política comercial de l'establiment.
Opcions a les quals dona lloc la garantia:
• Substitució
• Reparació
• Rebaixa del preu
• Resolució del contracte
5.- Quina garantia tens els béns de segona mà?
La garantia ha de ser com a mínim d'1 any. En este cas no és possible la substitució del producte, només es contempla la reparació, rebaixa del preu o la resolució del contracte.
6.- Tenen garantia la compravenda de béns entre particulars?
Els vicis ocults en la compravenda de béns entre particulars tenen un termini de 6 mesos i està subjecte al Codi Civil atés que els vicis ocults són defectes en les coses que no poden detectar-se en el moment de la compravenda. En dret, el concepte s'empra per a designar aquells desperfectes que donen dret a reclamar la reparació del bé o la resolució del contracte.